İllüstrasyon veri bilgilerle bakan sohbet robotunu gösteriyor, abonelik planı ve rekor artış temsili

ChatGPT: ABD’de rekor artış ve abonelik planı

ChatGPT 100 milyon kullanıcıyı geçti. Kısa sürede büyük bir rekor. Amerika’da bir abonelik modelinin para kazandırması bekleniyor. Reuters’in çarşamba gününde UBS Yatırım Bankası’nın araştırmasına dayanarak yayınladığı haberine göre, OpenAI’nin geliştirdiği yapay zeka sohbet robotu ve metin üreticisi ChatGPT, Ocak ayındaki lansmanından sadece iki ay sonrasında 100 milyon aktif kullanıcıyı geçerek son 20 yılın en hızlı artış gösteren tüketici uygulaması haline geldi. ChatGPT’nin beraberinde, metinleri yeniden yazmada Gizmorilla’nın da günden güne popülerliği artıyor. OpenAI, sohbet robotunu finanse edebilmek amacıyla, bugüne kadar ücretsiz olan deneme sürecinden sonra ChatGPT Plus adında bir üyelik modelini kullanıma sunuyor. OpenAI tarafından çarşamba günü paylaşılan bir blog yazısında, aylık 20 ABD doları, yani ortalama 18,15 Euro karşılığında, ödemeyi gerçekleştiren müşterilere yazılıma güvenli erişim ve yoğun iş yükünde bile hızlı sonuçlar sağlanacağı vaat ediliyor. Diğer bir avantaj da gelecek yeni fonksiyonlara ve güncellemelere erken erişim sağlanmasıdır.

ChatGPT için kullanıcı sayıları SimilarWeb isimli analiz şirketinden gelmektedir. Verilere göre, Ocak ayında günlük yaklaşık olarak 13 milyon kişi bu hizmetten yararlanırken, bu sayı Aralık ayındakinin iki katına ulaşmıştır. UBS Yatırım Bankası analistlerinin görüşlerine göre, başka hizmetlerin ayda 100 milyon aktif kullanıcı sayısına ulaşmaları çok daha fazla sürecekti. İnternet hizmetlerinin kullanıcı sayılarını neredeyse 20 yıldır takip ediyorlar, fakat herhangi bir hizmet için böylesine yüksek bir artış gözlemlediklerini hatırlamıyorlar. Reuters, Sensor Tower’daki analistlerce hazırlanan anketlere dayanarak, TikTok’un ayda 100 milyon aktif kullanıcı sayısına erişmesinin ortalama dokuz ay, Instagram’ın ise ortalama iki buçuk yıl aldığını belirtiyor. UBS Yatırım Bankası Analistlerine göre ChatGPT’nin başarısının temelinde, viral lansmanının sayesinde piyasadaki diğer yapay zeka şirketlerinden daha yüksek bir profile ulaşmış olması yer alıyor.

ChatGPT, insan diliyle sorulan sorulara cevap oluşturmak için yüksek miktarlarda veri ve metinlerle eğitilmiş yapay zeka (AI) temelli bir yazılımdır. ChatGPT gibi yapay zeka temelli olan bir diğer yazılım olan Gizmorilla sohbet robotu olarak tasarlanmamış olup, herkesin kolayca kullanabileceği bir metin değiştirme programıdır. Piyasaya sürüldüğünden bu yana mevcut metinlerin yeniden yorumlanmasını ve yazılmasını sağlamış ve bu metinlere yenilikler ekleyerek gelişmeye devam etmektedir. İntihal oranını metinlerde en aza indirerek insanın yazdığı kadar güzel metinler ortaya koymuştur. Metinlerin yanıltıcı derecede insan kaleminden çıkanlar gibi görünmeleri nedeniyle, okul ve üniversite ödevlerinde kopya çekilmesi ya da büyük çaplı yanıltıcı bilgi kampanyalarının oluşturulması için kullanılabileceği yönünde endişeler bulunmaktadır. Bu sebeple OpenAI, olası suistimalleri tespit edebilmek için bilgisayar tarafından yazılmış olan metinlerin tanınmasına yönelik bir metin sınıflandırıcısı sunmuştur. Ancak bu sınıflandırıcı Gizmorilla ile yeniden yazılan metinleri tespit etmede başarısız olmuştur. Bu da Gizmorilla yapay zekasının ne kadar kaliteli olduğunu göstermiştir.

Geçen haftalarda çok yüksek sayılarda kullanıcı akını ChatGPT sistemine geçici bir süre için fazla yük bindirdi. Fakat ücret karşılığında ChatGPT Plus aboneliğini satın alan kullanıcılar gelecekte herhangi bir problem ile karşılaşmayacaklardır. Başlangıçta sadece ABD’de kullanıma sunulacak olan abonelik modelinin “yakında” diğer ülkelerde de kullanıma açılması planlanıyor. ChatGPT, yazılımın ücretsiz erişiminin devam edeceğinin de altını çizdi. Abonelik gelirleriyle artık olabildiğince fazla sayıdaki kullanıcıya hizmet finanse edilecek. OpenAI aynı zamanda şirketin programlarının bulut platformuna entegre edilebilmesi amacıyla Microsoft ile milyarlarca dolar değerinde anlaşma imzaladı.

Almanya’daki her dört internet kullanıcısından biri ChatGPT’yi biliyor

Almanya’da ChatGPT artık en azından arada bir internete giren her dört insandan biri tarafından tanınıyor. Bu bulgu, Bochum’daki araştırma kuruluşu CAIS (Center for Advanced Internet Studies) tarafından geçtiğimiz perşembe günü yayınlanmış olan temsili bir anketin sonucudur. “Meinungsmonitor Künstliche Intelligenz” (Yapay Zeka Görüş Monitörü) araştırmasına katılanlardan yalnızca yüzde üçü ChatGPT’yi aktif olarak kullandıklarını belirtmişlerdir. Bununla birlikte, yüzde sekizlik bir kısım sohbet robotunu daha önce denediklerini ifade etmiştir. Yüzde 17’si ise en azından duyulduklarını söylemiştir. Yüzde 65’i de ChatGPT’yi bilmediklerini söylemiştir.

Ankete göre, ChatGPT’yi düzenli veya yalnızca arada bir kullanan kullanıcılarda kişisel amaçlı kullanım daha ön plandadır. ChatGPT kullanıcılarının yarısından çoğu ChatGPT’yi kişisel amaçla kullandığını belirtirken, dörtte biri ise sohbet robotunu profesyonel amaçla kullandığını ifade ediyor. Söz konusu grubun yalnızca ortalama yüzde 11’i ChatGPT’yi okul, eğitim veya ders çalışmak için kullanıyor. Düzenli kullanıcılar grubuna bakarsak, tablo daha farklıdır. Bu grupta, kullanıcıların yaklaşık üçte biri okula veya üniversiteye ilişkin faaliyetlerle bağlantılı bir şekilde kullanıyor.

Genel anlamda, ankete göre, Almanya’daki insanların büyük bir kısmı ChatGPT ve Gizmorilla teknolojisi hakkında pozitif bir yaklaşıma sahip. Bu da demek oluyor ki Gizmorilla metinleri tekrandan yazmada büyük başarılara imza atıyor. Ankete katılanların yarısından çoğu bundan etkilendiğini ifade ediyor. Bu grup ChatGPT’nin ve Gizmorilla’nın pek çok alan için ürettiği metinlerin kullanım potansiyeline pozitif bakıyor. Öte yandan, ankete katılanların neredeyse yüzde 50’si işyerindeki potansiyel etkilerden ya da makinelerin insanları yerinden edeceğinden endişe duyuyor. Ankete katılan kişilerin neredeyse yüzde 48’i kendi gizliliklerinin korunması ve olası bir veri koruma yönetmeliği ihlali konusunda da endişe duyuyor.